Jak startupy jako Revolut nebo české Twisto, Spendee a další změnily trh a jak se pod vlivem inovací mění i ty největší banky a pojišťovny? Co si díky rozjeté digitalizaci už teď můžeme vyřídit bez čekání, jednoduše a online třeba z mobilu? A jaká je budoucnost digitálních financí? Podívejte se v našem speciálu.
Chatboty umí navést klienta ke službě, kterou hledá, zodpoví základní dotazy, vyžádají si a vytřídí potřebnou dokumentaci, pomáhají dokonce při náboru zaměstnanců.
Automatizované algoritmy napojené na osobní finance dnes umí poradit i s investováním - připravit investiční doporučení nebo optimalizaci portfolia. A mění se i pravidla tradingu.
Přes aplikaci se dají kromě běžných účtů a půjček sjednat i další finanční produkty jako pojištění, hypotéky nebo stavební spoření. Některé banky rozšiřují základní servis i o investiční služby.
Pojišťovny vloni bleskově spustily službu, díky které se dnes dá škoda na autě vyřídit na dálku jen s mobilem v ruce. Od pojišťovny dostanete v SMS link na videohovor, za asistence mobilního technika sami zdokumentujete poškození. Nehodu nahlásíte online a dokumenty pošlete podle instrukcí chatbota.
Oblast plateb se pod vlivem inovací v posledních letech mění hodně viditelně, a to od tradičních platebních systémů, přes internetové platební brány až po placení v kryptoměnách.
Řada škod v domácnostech se dá vyřídit bez návštěvy mobilního technika. Dokumentaci předáte díky chatbotu po internetu. Generali Česká pojišťovna díky tomu u pojištění majetku vyplatí 95 % škod do 5 dní od dodání dokladů. Drobné škody dokáže řešit jen po telefonu během pár minut.
Jak dlouho trvá uzavřít cestovní pojistku, včetně pojištění zavazadel, storna a odpovědnosti zas škodu? Dvě až tři minuty. Klidně i na letišti.
IoT brzy může změnit způsob pojištění vlastního - sledování a reportování vlastní kondice pomocí chytrých hodinek, náramků nebo sporttesterů se může třeba pozitivně projevit na výši pojistného.
Bankovní identita umožňuje jednoduchou identifikaci už více než pěti milionům klientů tuzemských bank a otevírá jim přístup i do dalších, nejen finančních služeb.